RAD KORISNIČKE SLUŽBE

radnim danom od 9h do 16h

BESPLATNA ISPORUKA za narudžbe iznad 250 kn
Rok ISPORUKE

3 do 5 radnih dana

CLICK&COLLECT besplatno preuzimanje u trgovini
PLAĆANJE NA RATE

do 12 rata bez kamata

POVRAT ROBE

u roku od 14 dana

Trčanje
28.10.2016.

Što je to pronacija stopala i kako odabrati najbolje tenisice za trčanje?

Odlučili ste intenzivnije se baviti trčanjem, ušli ste u trgovinu, no pronašli ste se pred velikim izazovom – prepunim zidom tenisica za trčanje. Što sad?

Iako često tenisice biramo prema brandu, izgledu ili komentarima i recenzijama drugih korisnika, potrebno je dobro pripaziti prilikom kupnje i odabrati najbolji model baš za svoje stopalo jer u protivnom, loš odabir može dovesti do trenutnih ozljeda, ali i kasnijeg pojavljivanja bolova.

Kako krenuti?


Za početak, potrebno je otkriti kakvo stopalo imate. Ta je stavka veoma važna jer jedino tako možete pronaći tenisice zbog kojih nakon treninga nećete imati problema. Ako još uvijek niste sigurni kakvo stopalo imate, lako ćete provjeriti na nekoliko načina.


Postoje tri vrste stopala – platfus/ravno stopalo (najčešće), normalno/prirodno stopalo i visoko stopalo. Pronacija označava naše kretanje, no zbog nepravilnog položaja stopala može doći do boli u mišićima, zglobovima, koljenima i leđima. Pronacija služi za ublažavanje udarca stopala u podlogu, prilagodbu podlozi i zadržavanje ravnoteže, no svatko od nas drugačije hoda, trči i kreće se. 

                                      


Upravo zbog toga dolazi do pretjerane pronacije kod osoba koje imaju ravno stopalo te do pretjerane supinacije kod osoba s visokim stopalom. Najlakše ćete saznati u koju vi skupinu spadate ako pogledate svoje starije tenisice. Ako su one istrošene s vanjske strane potplata, u pitanju je supinacija, a ako su izlizane s unutarnje strane, spadate u skupinu ljudi s pretjeranom pronacijom.


Drugi način za prepoznavanje vrste stopala možete napraviti kod kuće za minutu. Ako mokrom nogom stanete na papir ili karton, pogledajte trag oblika svog stopala. Ako je ostao trag cijelog stopala, u pitanju je prekomjerna pronacija, a ako između pete i prstiju dolazi do prekida – u pitanju je supinacija.


Tenisice su dizajnirane upravo prema ovim karakteristikama kako bi svakom stopalu pružile najkvalitetnije hodanje, trčanje ili bavljenje bilo kojom drugom aktivnošću. Kod ravnog stopala i pronacije, prilikom trčanja, osoba se osloni na cijelo stopalo te se peta počinje izvrtati prema unutarnjoj strani. Kod visokog stopala i supinacije, osobe se prilikom trčanja prvo oslanjaju na vanjsku stranu stopala.


Koje tenisice odabrati?


Svi ovi opisi vode do zaključka kako je za osobe s visokim stopalom najvažnije birati fleksibilne i mekane tenisice. Za osobe koje pate od pretjerane pronacije, važno je da tenisica bude stabilna, a srednji dio potplata tenisice od tvrđeg materijala za još bolju stabilnost.   


Osim odabira tenisica prema obliku stopala, važan je i – spol. Žene imaju užu nogu te su sklonije pretjeranoj pronaciji stopala pa su i sami ženski modeli drugačije dizajnirani od muških modela. Ako žene pronađu muški model koji im se svidio (ili obrnuto), bolje je dva puta razmisliti prije kupnje.


Prilikom odabira tenisica, važno je u obzir uzeti i podlogu po kojoj se trči. Ako najčešće trčite po ravnoj i tvrdoj podlozi, najbolje je da birate tenisice s ravnim i mekanijim potplatom koje će dobro amortizirati svaki udarac u podlogu. Ako ste ipak jedni od onih koji češće trče po neravnim terenima i van obilježenih staza, važno je da vaše tenisice dobro učvrste i stabiliziraju stopalo, a potplat tenisice mora biti ''nazubljen''.

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Slični članci

15.
Feb.
2017.
Trčanje
Donosimo vam adidasov vodič za kupnju tenisica za trčanje.
15.
Dec.
2016.
Trčanje
Započnite s laganijim treninzima kako bi vam se tijelo prilagodilo na niske temperature, nikako ne birajte pamuk za trčanje i obavezno pijte puno tekući...
28.
Sep.
2016.
Trčanje
Što kada temeprature padnu, a vrijeme više nije tako pogodno za trening na otvorenom? Jedno je sigurno – treninzi ne staju!
string(0) ""
string(0) ""