RAD KORISNIČKE SLUŽBE TIJEKOM BLACK FRIDAYa

od 9h do 19h, radnim danom i vikendom

BESPLATNA ISPORUKA za narudžbe iznad 250 kn
BLACK FRIDAY rok ISPORUKE

do 10 dana

CLICK&COLLECT besplatno preuzimanje u trgovini
PLAĆANJE NA RATE

do 12 rata bez kamata

POVRAT ROBE

u roku od 14 dana

Magazin
03.01.2019.

Vježbanje zimi

Dora Adanić licencirana je trenerica bodybuildinga i fitnessa, 4 x apsolutna prvakinja Hrvatske u IFBB Bikini Fitnesu, finalistkinja Europskog prvenstva i Olympije, trenerica državnih prvakinja i viceprvakinja u IFBB Bikini Fitnessu. Njezine savjete o vježbanju zimi pročitaj ovdje:

"Osim redovne posjete vašem omiljenom fitness centru u kojem se posvećujete svom fitness programu, svakako savjetujem odlazak u prirodu i boravak na nešto hladnijim temperaturama no što ste možda navikli. Bili više ljetni ili zimski tip osobe, boravak na zimskom zraku sigurno će vas okrijepiti i napuniti novom životnom energijom. Svega nekoliko desetaka minuta dnevno provedeno u fizičkoj aktivnosti na hladnoći pomaže jačanju imuniteta i sprečavanju bakterijskih i virusnih infekcija.

Mnogi ljudi koji su zimski tipovi, zimu vide kao priliku da zasjaje na snježnim padinama i pokažu svoje vještine i umijeća u zimskim sportovima. Takvim osobama obavezno savjetujem da se dobro i sustavno pripreme za bavljenje zimskim sportovima kako se zimski odmor i aktivnosti ne bi naglo i neželjeno brzo prekinule uslijed ozljeda, uganuća, neopisivo bolnih upala mišića ili ne daj Bože lomova. Ukoliko niste fizički aktivni kroz čitavu godinu, svakako dajte svome tijelu dovoljno vremena i pažnje te ga pripremite za zimske aktivnosti kojima se mislite baviti kako bi doživljaj zime što duže i ljepše trajao bez štetnih posljedica. Ipak nam je cilj sa zimskog godišnjeg odmora ponijeti doma lijepe uspomene, a ne povijest bolesti i gips.

Vježbanje po hladnom vremenu je sigurno gotovo za sve ljude. No ukoliko imate određena stanja ili bolesti, kao što su astma ili problemi sa srcem, svakako se prije bavljenja fizičkim aktivnostima na otvorenom po hladnoći posavjetujte sa svojim liječnikom ili zdravstvenim djelatnikom.

Bez obzira bili rekreativac, amater ili profesionalac, u svakom slučaju ćete posvetiti pažnju nekoliko stvari koje se moraju ispoštovati kako bi boravak na hladnoći bio što ugodniji, a vrijeme što kvalitetnije iskorišteno.

ODJEĆA I OBUĆA

Umjesto debelih komada odjeće koji vas doslovno mogu pregrijati i ograničavati u kretanju te time izazvati neugodu, odjenite se slojevito. Slojevito odijevanje omogućuje vam da skinete komad(e) odjeće ili odjenete prema potrebi, kako biste se prilagodili uvjetima koji su vani te temperaturi vašeg tijela, koja se svakako mijenja obzirom na razinu aktivnosti. Kombinacija tri sloja odjeće je najoptimalnija za sprečavanje gubitka topline.  

Sloj odjeće koji se nalazi najbliže tijelu trebao bi se sastojati od poliestera sa svojstvom uklanjanja vlage s kože tijela. Izbjegavajte pamuk, jer pamuk upija vlagu i znoj i time drži vaše tijelo mokrim i ne čuva toplinu.

Drugi sloj odjeće može biti tanak ili debeo, ovisno o vremenskim uvjetima i aktivnosti kojom se mislite baviti, kao na primjer  Ellesse flis majca dugih rukava koja jako dobro čuva toplinu tijela, a dovoljno je lagana da vam omogućava slobodu kretanja.

Vanjski, treći sloj odjeće trebao bi biti nepropusan za vjetar i vodu. Ellesse ski jakne odlično služe toj svrsi. K tome omogućuju vam neometano kretanje, jer nisu teške i odlično prijanjaju uz tijelo, a njihov dizajn omogućuje vam da ih nosite i van skijaških staza kada se želite odjenuti funkcionalno i sa stilom.

Također, pazite da ne stavite previše slojeva na sebe, jer tada opet uzrokujete pregrijavanje tijela i ometate si slobodu pokreta.

Glavu i dlanove potrebno je dobro zaštiti kako putem njih ne bismo nepotrebno gubili toplinu. Kada je hladno, protok krvi je koncentriran najviše u trupu, prilikom čega se javlja oslabljena cirkulacija u glavi, rukama i stopalima. Glavu je najbolje  zaštiti kvalitetnom zimskom kapom, koja će osim što će zaštititi vašu glavu od hladnoće, lijepo pristajati svakom obliku lica i savršeno se uklopiti u vaš modni stil.  Vrat zaštitite šalom, koji se vrlo lako može navući preko lica te vam pružiti dodatnu zaštitu od hladnoće.

Dlanove zaštitite zimskim rukavicama koje se sastoje od kombinacije polipropilena i flisa ili vune, kako bi dlanovi zadržali toplinu bez pretjeranog znojenja.

Za vrijeme vježbanja na hladnoći i na otvorenom, svakako obucite odgovarajuću obuću, koja će vas štititi od hladnoće. Također, ona mora biti odgovarajuća za sklizave, mokre, snježne i zaleđene uvjete na terenu po kojem se krećete. Kada birate zimsku obuću, odaberite za jedan broj ili pola broja veće no što biste inače odabrali. Na taj način omogućit ćete si dovoljno mjesta za nošenje debelih zimskih čarapa ili duplih običnih čarapa.

PROGNOZA VREMENA

Provjerite vremenske uvjete prije nego što izađete van. Temperatura, vjetar, vlaga i vrijeme koje namjeravate provesti vani na hladnoći su ključni faktori za planiranje sigurnog vježbanja po hladnoći.

Ukoliko puše jaki vjetar i temperature su niske (ispod -18 celzijusa), svakako uzmite u obzir da prekinete aktivnost na otvorenom i svoje vježbanje odradite u zatvorenom. Ukoliko kiši ili sniježi, svakako se pobrinite da imate vodonepropusnu odjeću i obuću.

Jaki vjetar može prodrijeti kroz odjeću i ukloniti izolacijski sloj topline koji okružuje vaše tijelo. Svaki dio kože koji je izlože vjetru može promrznuti. Ukoliko se smočite, postajete izloženi izravnoj hladnoći na vaše tijelo te ne možete uspješno držati temperaturu tijela dovoljno visokom.

UNOS TEKUĆINE

Iako je zima i možda vam se ne čini da gubite puno tekućine, svejedno je potrebno unositi dovoljno tekućine kako ne biste dehidrirali. Pijte vodu ili izotonična sportska pića prije, za vrijeme i nakon vježbanja, čak i onda kada ne osjećate žeđ.

Iako je teže primijetiti dehidraciju za vrijeme hladnog vremena nego što je za vrijeme toplog, za vrijeme vježbanja po hladnoći dehidrirati možete zbog znojenja, disanja, vjetra i pojačane produkcije urina.

ZIMSKE AKTIVNOSTI I SPORTOVI

Mnogi će zimu iskoristi za odlazak na skijanje ili bordanje, a ako se još do sada ne bavite tim aktivnostima i nemate ideje što biste mogli raditi, predlažem vam sljedećih nekoliko aktivnosti kao što su hodanje ili planinarenje, joggiranje ili trčanje, sanjkanje, skijaško trčanje, klizanje. Osobno, najviše volim izjahati svog konja po još neugaženom snijegu. A ako to do sada niste znali, za sada još uvijek ne skijam i ne bordam, no i to će doć na red jedne zime.

HIPOTERMIJA

Hipotermija znači da je temperatura tijela pala ispod 35 stupnjeva celzijusa. Događa se kada tijelo ne može proizvesti dovoljno topline kako bi održalo unutarnju temperaturu tijela. Nažalost, može biti i sa smrtnim ishodom. Simptomi uključuju: gubitak koncentracije, koordinacije, mentalnu zbunjenost, usporene reakcije, hladne dlanove i stopala, pospanost i drhtavicu.

Stoga, pratite i slušajte svoje tijelo te nemojte forsirati boravak na hladnoći. Ukoliko primijetite bilo kakve loše znakove ili neugodu, prekinite sa aktivnošću i pođite se ugrijati. Prilagodite se vremenskim uvjetima i vlastitim mogućnostima te snazi i kondiciji tijela.

Za kompletan zimski asoritiman odjeće i obuće posjetite jednim klikom Sport Vision web shop i pripremite se za zimske radosti!"

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Slični članci

13.
Nov.
2020.
Magazin
Obnovite svoje jesenske kolekcije na fantastičnoj vikend akciji koja vas čeka do 15.11.
string(0) ""
string(0) ""